Eismo saugumas ir sportinės pergalės prasideda ten pat

Sostinės pakraštyje daugiau nei penkis dešimtmečius veikia kartodromas. Mažus automobiliukus, nuo kurių savo sportinę karjerą yra pradėję beveik visi žymiausi Lietuvos ir pasaulio automobilių sporto lyderiai, žino ir yra išbandę daugelis. Pramoginiai kartai – populiari pramoga, tačiau su sportinės technikos greičiu bei galia jie turi nedaug bendro: mėgėjams reikia azarto ir saugios pramogos, kuri taip pat padeda formuotis vairavimo įgūdžiams, o sportininkai varžosi dėl tūkstantųjų sekundės dalių, tobulindami kiekvieno posūkio trajektorijų milimetrus.

Kartodromo trasa Vilniuje buvo pradėta statyti dar 1967 metais, o nuo 1970 metų Plytinės kartodromu dabar vadinamas objektas yra vienas iš nedaugelio Lietuvoje esančių panašių erdvių, be pertraukų veikiančių jau daugiau kaip pusę amžiaus.

Sovietiniai laikai, kai tam valdžios struktūros rūpinosi, propagavo ir finansavo įvairias technines sporto šakas (aviamodelius, automobilių bei motociklų sportą, taip pat ir kartingą), seniai praėjo. Tačiau kartingas liko bene vienintele technine sporto šaka, kurios atstovai jau nepriklausomos Lietuvos laikais masiškai dalyvauja ir parveža medalius iš aukščiausio rango varžybų – Europos ar pasaulio čempionatų. Pagrįstai galima sakyti, kad didelė dalis ryškiausių Lietuvos kartingo žvaigždžių savo karjerą pradėjo ir kantriai treniravosi būtent Plytinės kartodrome.

Panašių objektų mūsų šalyje nėra daug – kartodromai veikia Šiauliuose, Kuršėnuose, Jurbarko rajono Smalininkų miestelyje, greta Elektrėnų ir Aukštadvaryje.

„Mes veikiame visus 12 mėnesių. Greičio mėgėjai žiemą tikrai nesiilsi, važinėti ant slidžios dangos mėgsta visi, nes tai yra unikali galimybė tobulinti savo vairavimo įgūdžius,“ – pasakoja kartodromo administratorė Eglė Radvilaitė. – „Mes ir patys organizuojame 6-12 ir 12-18 metų vaikų ir jaunimo būrelius, užsiėmimuose du kartus per savaitę dalyvauja beveik šimtas mokinių“.

Pašnekovė pažymi, kad būrelius lanko beveik išimtinai tik berniukai ir vaikinai, tačiau kartingo vadinti vien vyrišku sportu ar vyrų pramoga tikrai negalima: tarp šalies čempionato dalyvių nuolat randasi merginų, o ir pačios dailiosios lyties atstovės mielai išbando nepakartojamas emocijas teikiantį sportą.

Tie, kas neplanuoja dalyvauti aukščiausio rango varžybose, Plytinės kartodrome kasmet dalyvauja fanų čempionate: 7 etapų varžybose kovoja virš 100 greičio mėgėjų. Kai kurie jų, užsidegę azartu, tęsia karjerą Lietuvos kartingo čempionate, kur yra įvairios technikos klasių, tad ir su kuklesniu biudžetu galima sėkmingai dalyvauti, kovojant dėl nacionalinio čempionato ar Lietuvos kartingo federacijos taurės apdovanojimų.

Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius pripažįsta, kad nuo kartingo savo karjerą pradėjo beveik visi garsiausi pastarųjų metų šalies lenktynininkai, o dukart pasaulio čempionas Rokas Baciuška dar ir šiais metais dalyvavo bei dalyvauja Lietuvos kartingo čempionato etapuose.

„Techninės sporto šakos, atgavus nepriklausomybę ir nebelikus buvusios „DOSAAF“, liko „numestos“ į šalį. Net ir šiandien sportą kuruojantys valdininkai nesupranta techninių sporto šakų specifikos. Teisės aktai, reglamentuojantys sportą, nėra adaptuoti techninėms sporto šakoms. Valstybė per šiuos nepriklausomybės metus nepastatė nei vienos automobilių sporto (įskaitant ir kartingo) trasos. Visos trasos buvo pastatytos sovietmečiu. Viena kartingo trasa buvo pastatyta privačios iniciatyvos dėka, bet ji nėra tinkama sportui ir joje nevykdomi Lietuvos kartingo čempionato etapai. Manau valstybė, norint siekti aukštų rezultatų (medalių) pasaulio ir Europos čempionatuose, siekdama jaunimo užimtumo, privalo skatinti kartingo sportą. Norėčiau tikėti, kad iš techninių sporto šakų išaugs ne tik inžinieriai, bet ir  kariai, gebantys valdyti transporto priemones. O nuo kartingo savo kelią pradėję vairuotojai ne tik patys saugiai elgsis keliuose, bet ir mokys kitus eismo saugumo,“ – sako E. Janavičius.

Viešosios įstaigos „Plytinės kartodromas“ vadovas Darius Jonušis nelinkęs skirstyti klientų į profesionalus ir tiesiog lenktynių mėgėjus ar mėgėjas.

„Aš matau šį objektą kaip labai svarbų eismo saugumui. Kiekvienas, kuris kad ir keliolika minučių pabandė pavairuoti kartą, jau kitaip supranta inercijos dėsnius, kitaip vertina pavojingas situacijas, jaučia greičio ribas ir būtent mūsų kartodrome įgyja tuos įgūdžius, kurie pagelbėja ekstremaliais vairavimo atvejais. Ir taip buvo visą laiką: kartodrome užauga ne tik čempionai, bet ir geresni, saugesni vairuotojai“, – sako D. Jonušis.

Juo labiau dabar, kai net aikštelėse legaliai negalima bandyti savo vairavimo įgūdžius, kone vienintelė vieta tai padaryti lieka kartodromai.

Įvairūs teisės aktai kartodromo šeimininkus įspraudžia į gana griežtus veiklos rėmus. Nors pats Plytinės kartodromas yra dalies lėktuvų leidimosi į Vilniaus oro uostą trajektorijos apačioje ir orlaiviai virš kartodromo leidžiasi jau išskleidę važiuokles, jų keliamas triukšmas kai kurioms institucijoms nekliūna.

Paradoksas: kartodromas čia veikia daugiau nei penkis dešimtmečius be pertraukų, tačiau kai kurie gyventojai skundžiasi, kad butus pardavę nekilnojamojo turto vystytojai apie tokį objektą jų neinformavo. Nesvarbu, kad pramoginių kartų variklių skleidžiamas garsas tikrai nėra didesnis už lėktuvų…

Sportininkai Vilniuje treniruotis gali irgi tik griežtai reglamentuotu laiku, o Lietuvos ar Baltijos šalių čempionato bei kitų varžybų organizatoriai aukšto meistriškumo renginiams turi tik kelias dienas per metus.

„Nepaisant visų ribojimų, tikrai tikiuosi, kad unikalus objektas Vilniuje ir ateityje išliks svarbiu automobilių sporto infrastruktūros centru. Mes jau ne vienerius metus dirbame, jausdami griežtus tvarkų ribojimus. Tačiau degančios jaunosios kartos sportininkų akys, į treniruotes atvykstantys garsiausi šalies lenktynininkai, galų gale – saugiau kelyje besielgiantys vairuotojai – tai ir mūsų kasdieninės veiklos rezultatas. Daugiau kaip pusę amžiaus veikiantis kartodromas yra įveikęs ne vieną skundų ir įvairių tikrinimų bangą: čia buvo, yra ir bus važiuojama, bus lenktyniaujama, bus ugdomi ir nauji čempionai, ir tiesiog geresni vairuotojai“, – optimizmo nestokoja Darius Jonušis.

Įkvėpti judėti fondas

Norime iš visos širdies padėkoti Įkvėpti judėti fondui, kuris padėjo didinti mažųjų lentynininkų fizinį užimtumą, suteikė galimybę rengti jiems čempionatus ir visus važiavimus jaustis saugiai.
Fondo dėka įsigijome naujus vaikiškus kartus, šalmus, trasos atitvarus ir kitas būtinas priemones, skirtas pagerinti sąlygas vaikams važinėti mūsų kartodrome. 🥳🏎

Mėgėjų varžybos jau ir vaikams

Įkvėpti judėti fondas mums padėjo įsigyti naujus vaikiškus kartus, naujus trasos atitvarus, vaikiškus šalmus, kurių dėka nuo šiol galime mėgėjų varžybas rengti ne tik suaugusiems, bet ir vaikams.
Dėkojame fondui ir lauksime visų norinčių dalyvauti varžybose jau spalio 15 dieną paskutiniajame Plytinės Kartodromas čempionato etape. 🏁

„Kartu su kartu”

„Kartu su kartu” šeimų renginys praėjo puikiai, dėl to labai džiaugiamės ir esame dėkingi Įkvėpti judėti fondui, kurio dėka įsigijome vaikiškus kartus, trasą sustiprinome ir padidinome saugumą su trasos atitvarais, o vaikiški naujieji šalmai ne tik gražūs, bet ir patvarūs ir kokybiški. 😍
 
Laukiame visų vaikų, kurie norėtų išbandyti savo jėgas trasoje, tik nepamirškite užsirezervuoti laiko telefonu +37069956704 😎

Vaikų varžybos

Padėka Įkvėpti judėti fondui

Mūsų mažieji lenktynininkai dėkoja Įkvėpti judėti fondui, kuris suteikė galimybę jiems varžytis lenktynėse saugiai – pasipildėme naujais kartais su saugos diržais, naujais vaikiškais šalmais bei trasos apsauginiais atitvarais.

Projektas bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos. 

Kviečiame į vaikų būrelį

Kviečiame 6-11 metų vaikus lankyti vaikų kartingo būrelį! 😎
 
Vaikai mokomi ne tik atsakingai vairuoti, saugaus eismo taisyklių, bet yra ir supažindinami su trasa, teisingomis trajektorijomis bei aktyviai sportuoja per pamoką! 🤩
 
Tam, kad pamokos būtų dar kokybiškesnės ir malonesnės, Įkvėpti judėti fondo pagalba įsigijome naujus vaikiškus kartus, saugos atitvarus, vaikiškus šalmus bei planšetes! 🥰
 

Laukiame naujų sportininkų būrelyje. 🤘

Apie būrelį daugiau sužinoti galite el.paštu [email protected] 📧

Projektas bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos. 

Plytinės kartodromui – 56!

Vilniuje, Plytinės gatvėje, esančiame kartodrome, pagrįstai vadinamame automobilių sporto būsimųjų meistrų kalve, įprastas prieššventinis sujudimas. Rytoj, balandžio 28-ąją, daugelio pamėgta sporto bazė švenčia jau 56-ąjį savo gimtadienį.

Prieš beveik šešis dešimtmečius, 1967 m. balandžio 28d., Vilniaus miesto Darbo žmonių deputatų tarybos vykdomojo komiteto pirmininkas Jonas Vildžiūnas pasirašė sprendimą dėl žemės sklypo Senosios Plytinės gatvėje skyrimo kartodromo statybai. O vos po ketverių metų naujajame sostinės kartodrome įvyko ir pirmosios lenktynės.

Džiaugiamės, kad nuo tų laikų „Plytinės“ kartodromo veikla, net ir nelengvais pandemijos metais, niekada nebuvo nutrūkusi, – sako bazės direktorius Darius Jonušis. – O ir nutrūkti negalėjo, nes čia kasdien treniruojasi ne tik būsimieji automobilių sporto meistrai, bet ir daugelis gerokai vyresnio amžiaus žmonių, kiek primiršusių vairavimo įgūdžius ir norinčius juos atnaujinti, kad gatvėse ir keliuose jaustųsi gerokai saugesni ir nekeltų papildomų rūpesčių nei sau, nei kitiems eismo dalyviams“.

Kuo gi „Plytinės“ kartodromui ypatingas šis, 56-asis gimtadienis?

Didžiausia dovana, kad mus pamėgo sportui neabejingi žmonės, – sako tais pačiais metais, kaip ir kartodromas, gimęs ir irgi šiomis dienomis tokią pat sukaktį švenčiantis, seniausiai šiame objekte triūsiantis Aleksej Čerešniovyj. – Bazės gimtadieniui organizavome renginių ciklą, skirtą ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Tad perfrazuodami galime sakyti, jog šiemet gimtadienio tortą dalijasi ne tik vaikai“.

Vaikai, lankantys būrelį, aktyviai dalyvauja varžybose, kurios rengiamos kiekvienai amžiaus grupei atskirai – mini, micro, junior.

Plytinės“ kartodromas laimėjo sporto rėmimo fondo projektą, kurio tikslas – didinti vaikų fizinį aktyvumą (6-11m) grupėje. Sporto rėmimo projekto dėka įsigyti nauji vaikiški kartai, labai dominantys juos bandančius, nauji trasos atitvarai, naujos planšetės ir vaikiški šalmai. Todėl šiuo metu būrelį lanko daugiau nei ankstesniais metais vaikų.

Dabar užsiėmimai vyksta net septyniose atskirose būrelio grupėse.

 

Pasak kartodromo technikos direktoriumi tituluojamo A. Čerešniovyj, „Plytinėje“ vyksta užsiėmimai ne tik vaikams, bet ir šeimų turnyrai „Kartu su kartu”, socialiai remtinų vaikų turnyrai „Pirmi kartai” ir kiti.

Pasitinkant gimtadienį surengtas pirmasis „Plytinės“ kartodromo čempionatas, kurio pirmajame etape varžėsi net 84 dalyviai. Ne tik vaikai, bet ir kartingo sporte jau „užaugę” mėgėjai.

Šis turnyras rengiamas keturiose amžiaus grupėse, skirstomose ne tik pagal dalyvio amžių, bet ir jo svorį – mini su vaikiškais kartais, S PRO iki 65kg, L PRO 66-85kg ir XL PRO 85+kg.

Planuojama surengti net 7 čempionato etapus, užtruksiančius iki pat spalio mėnesio.

 

Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“


Plytinės kartodromo čempionato taisyklės 2023

  1. Bendroji dalis

1.1. Plytinės kartodromo mėgėjų kartingo čempionatas (toliau – čempionatas) – tai 7 etapų varžybos vykstančios Plytinės kartodrome, Plytinės g. 27, Vilnius.

1.2. Tai yra čempionatas, kur vairuotojas gali dalyvauti ir asmeninėje ir komandinėje įskaitose. Komandos sudaryti neprivaloma, bet sukūrus komandą, taškai už etapus keliauja į asmeninę ir komandines įskaitas. Laimėtojai skelbiami tiek asmeninėse įskaitose, tiek komandinėse įskaitose po paskutinių etapų.
1.3. Varžybų organizatorius Plytinės Kartodromas.
1.4. Čempionato dalyviai skirstomi į 4 klases:

  • MINI – dalyviai nuo 120 cm iki 150 cm ūgio važiuojantys su vaikiškais kartais.
  • S PRO – dalyviai sveriantys iki 65 kg.
  • L PRO – dalyviai sveriantys nuo 65 kg iki 85 kg.
  • XL PRO – dalyviai sveriantys virš 85 kg.

1.5. Visi dalyviai sveriami tik vieną kartą (prieš pirmą etapą), be šalmo ir apsaugų. Po svėrimo dalyviui priskiriama jo klasė, kuri nesikeis viso čempionato metu.

1.6. Numatomi  7 etapai:
1 etapas: balandžio 16 d.

2 etapas: gegužės mėn.

3 etapas: birželio mėn.

4 etapas: liepos mėn.

5 etapas: rugpjūčio mėn.

6 etapas: rugsėjo mėn.

7 etapas: spalio mėn.

  1. 2. Registracija ir etapo starto mokesčiai

2.1. Dalyvavimo čempionate mokestis vienam dalyviui – 50 EUR už vieną etapą.

2.2. Registruodamasis į varžybas pirmą kartą, dalyvis varžybų organizatoriui el. paštu [email protected] turi atsiųsti šią informaciją:

2.2.1. Vardas, pavardė;

2.2.2. El. paštas;

2.2.3. Tel. numeris;

2.2.4. Apytikslis svoris;

2.2.5. Gimimo metai;

2.2.6. Komandos pavadinimą ir antrą komandos dalyvį (jei bus sudaroma komanda);

2.3. Registracija į kitą varžybų etapą vykdoma užsiregistravus tel. +370 699 56704 arba el. paštu [email protected].

 

  1. 3. Čempionato eiga

3.1. Į Plytinės kartodromą turite atvykti likus ne mažiau kaip 20 min. iki brifingo pradžios, kuriame turi dalyvauti visi dalyviai.

3.2. Prieš etapą vyks mokamos treniruotės  (10 min. – 15 EUR).

3.3. Varžybos susideda iš kvalifikacinių, finalinių ir Super finalinių važiavimų.

3.4. Visi dalyviai turi vienodą važiavimo trukmę – 25 min.

3.5. Finaluose ir Super finaluose dalyviai grupuojami pagal klases. Pagal poreikį klasės gali būti sujungtos.

  1. Kvalifikacija

4.1. Kvalifikacinio važiavimo trukmė 7 min. Vienoje kvalifikacijoje gali važiuoti skirtingų klasių dalyviai.

4.2. Pagal greičiausius kvalifikacijos laikus dalyviai suskirstomi į finalus pagal savo klases.
4.3. Jei kvalifikacijos laikai yra vienodi, aukštesnę poziciją užims tas dalyvis, kuris yra sunkesnis (kartu su papildomais svoriais).

  1. Finalai ir super finalai

5.1. Finaluose ir Super finaluose startas duodamas vėliava arba šviesoforu.

5.2. Visi dalyviai, dalyvaujantys konkrečiose lenktynėse, bus išleidžiami į apšilimo ratą iš pit lane kompiuteriniu burtų keliu parinktu kartu užsidegus žaliam šviesoforo signalui.

5.3. Apvažiavus apšilimo ratą dalyviai šachmatų tvarka pagal pozicijas surikiuojami prie starto/finišo linijos. Keliuose etapuose gali būti numatyta starto procedūra iš eigos.

5.4. Finaliniame ir Super finaliniame važiavime kiekvienas dalyvis turi pravažiuoti „Jokerį“.  „Jokeris“ yra trasos dalies prailginimas arba sutrumpinimas, lyginant su pagrindine trasa, kurį kiekvienas dalyvis Finale ir Super finale turi pravažiuoti po vieną ar du kartus (bus pasakyta brifingo metu).

5.5. Finaliniame važiavime išsiaiškinsite dalyvių eilę Super finalo važiavime.

5.6. Finalinio važiavimo laikas yra ne mažiau 8 min. Finalo važiavimas matuojamas ratais.

5.7.Super finalo važiavimo laikas yra ne mažiau 10 min. Super finalo važiavimas matuojamas ratais.

5.8. Finišas rodomas vėliava.

       6. Taškų skaičiavimo lentelė

6.1. Čempionato dalyviams skiriami taškai už vietas priklausomai nuo dalyvių skaičiaus klasėje.
6.2. Dalyvis už greičiausią rato laiką ir finale ir Super finale savo klasėje gauna papildomai po 1 tašką.

Nuo balandžio 1-osios dirbame iki 21 val.

Blogas oras ir lėtai ateinantis pavasaris netrukdo mums gazuoti! 😎
Kad mažiausiems mūsų draugams būtų saugiau vairuoti kartą, Įkvėpti judėti fondas padėjo mums įsigyti vaikiškų kartų, kurie turi saugos diržus 🤭 Taip pat įsigijome naujus šalmus bei trasos atitvarus, kurie dar labiau padidina saugumą. 🙏
Laukiame jūsų bet kokiu oru, na, o nuo rytojaus oficialiai atidarome sezoną – dirbsime iki 21 val. 🥰

Projektas bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos.